close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נזילה בבית? אל תמהרו להספיד את המרצפות

מערכת שורשו אב, תשפג24/07/2023

מזה מספר שנים שאינסטלטורים וקבלני אינסטלציה נעזרים באמצעים מיוחדים לאיתור נזילות, מה שאומר שיש פחו צורך להפוך את הרצפה כדי למצוא מקור נזילה

תגיות:
צילום: freepik

נזילה בצנרת הביתית יכולה בהחלט לתפוס אותנו לא מוכנים. כך ביום בהיר אחד, אנו מגלים עד כמה אנו תלויים במים הזורמים בצינורות, ועד כמה הבית עלול להימצא כלא-שימושי או לא ראוי למגורים כאשר אין לנו מים הזורמים בברזים, בשירותים ובאמבטיה.

כאשר צינור המים החמים מתקלקל וניזוק, הרי שלא ניתן להשתמש במים חמים באמבטיה, דבר אשר יכול בהחלט להפוך לאתגר קשה בימות החורף הקרים.

מה עושים? והאם באמת עלינו להידרש עתה למלאכת שיפוצים קדחתנית? ובכן, במרוצת השנים הטכנולוגיה המצויה בקרב מומחי האינסטלציה השתפרה פלאים. מזה מספר שנים שאינסטלטורים וקבלני

צילום: freepik
אינסטלציה נעזרים באמצעים מיוחדים לאיתור נזילות.

באמצעות אמצעים אלו, ניתן לאתר את הנזילה באופן ממוקד ומבלי לגרום לנזקים משניים מיותרים. מרצפה או מספר מרצפות בודדות יורמו וזאת למען פעולה כירורגית פרטנית.

בדיקת וזיהוי מקור הנזילה
מאתרי נזילות עושים שימוש באמצעים טכנולוגיים שונים ובראשם מכשיר לאיתור נזילות באמצעות מצלמה טרמית מבוססת קרן אינפרה אדומה.

אמצעי זה מאפשר לזהות אזורי קור וחום בולטים, ובכך לאתר את מקור הנזילה. לצד אמצעי זה, מאתרי נזילות עושים שימוש גם באמצעים נוספים כגון מכשיר בעל חיישנים רגילים. מזרימים גז שאיננו רעיל או דליק אל הצנרת ובכך מאתרים את מקור הנזילה.

נוסף על כך, בדיקה פיזית וביקור אצל השכן קומה מתחת שאצלו הנזילה באה לידי ביטוי בטפטוף מים מן התקרה, מאפשרים להבין את מקור הנזילה ולערוך טיפול ממוקד ופרטני.

בתוך כמה זמן ניתן לטפל בנזילה?
מאתר נזילות יכול לאתר את הנזילה בתוך מספר דקות. חשוב לציין כי לעתים מדובר באיתור מאתגר יותר המצריך זמן רב יותר, אך מרבית הבדיקות לא נערכות אל מעבר לשעה. זכרו כי מטרת הבדיקה היא להיות ממוקדים ולייתר את הצורך בניתוץ מרצפות שלא לצורך.

הטיפול בתקלת הנזילה עצמה יכול להימשך מספר שעות, ולרוב יסתיים אף באותו היום. במקרים מסוימים ייתכן טיפול שיזלוג אל היום שלמחרת, זאת לאור מורכבות מסוימת או מספר מוקדי פיצוץ.

בצנרות מתכת ישנות ייתכנו מספר מוקדי פיצוץ בשל החלודה שהצטברה במתכת. בצנרות פלסטיק עדכניות לרוב הדבר איננו קורה.

כיצד אוכל לדעת שיש לי נזילה באופן עצמאי?
ראשית כל סגרו את כל הברזים, בקשו מכל דיירי הבית שלא להשתמש במים, הפסיקו את פעולת מכונת הכביסה ולאחר מכן סגרו את השיבר שבארון המים של הדירה / הבית.

בדקו אם שעון המים הפסיק להסתובב. לאחר מספר דקות, סובבו ופתחו מחדש את השיבר. האם שעון המים החל להסתובב מבלי שאיש פתח ברז או השתמש במים במתקן אחר? הדבר מצביע על כך שישנה נזילת מים מן הצנרת.

נוסף על כך ניתן למצוא רמזים נוספים בדמות לחץ מים נמוך מן הרגיל, חשבון מים שגדל מבלי שהרגלי צריכת המים השתנו, רטיבות מרומזת בקירות הבית או הבדלי חום קור ניכרים במרצפות הבית באזורים ממוקדים.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה